Emoji ✌️ – bądź bardziej widoczny w Google 🤠
Pozycjonowanie stron internetowych bardzo często wymaga kreatywnego podejścia. Walka o pozycje w tzw. „topce” jest bardzo zażarta i trudna do wygrania. Z pomocą przychodzi nam sam Google, który umożliwia zastosowanie paru ciekawych trików – a jednym z nich jest możliwość wykorzystania emoji w meta tytułach i opisach.
Zwiększ widoczność w Google dzięki meta tagowym emotikonom.
Aby przykuć uwagę użytkowników wyszukiwarki Google możemy zamieścić w meta title oraz w meta description specjalne emotikony. Są to małe kolorowe piktogramy przedstawiające wyrazy twarzy, gesty dłoni czy nawet warzywa i owoce, a także zwierzęta.
Emoji sukienki idealnie wpasowuje się w tematykę strony marki PolemPoLen, która zajmuje się szyciem ubrań z lnu. Bardzo ważne jest, aby stosować emotki zgodnie z tematyką strony – użycie tych, które nie są związane z tematyką strony, raczej zniechęci klientów, niż przyciągnie. Używanie przesadnej ilości także nie będzie miało raczej dobrego odbioru.
Jak umieścić na swojej stronie emoji?
Umieszczanie emoji na swoich stronach w meta title oraz meta description jest banalnie proste. Można znaleźć bardzo wiele stron, które posiadają całą bazę emoji i pozwalają na łatwe ich kopiowanie. My polecamy stronę https://bankemoji.pl/– na której możemy znaleźć prawie wszystkie możliwe wzory.

Po wejściu na stronę należy wybrać interesujące nas kształty. Wybrane emoji pojawią się w dolnym pasku, z którego możemy je skopiować i wkleić na naszej stronie internetowej.
Wsparcie przeglądarek dla emoji
Oczywiście jak to zawsze bywa, nie wszystko jest wszędzie wspierane, to samo tyczy się niestety piktogramów w SERPach. Dobrą wiadomością może być jednak fakt, że większość najnowszych wersji współczesnych przeglądarek wspiera emoji, a problem z ich wsparciem mają głównie starsze wersje głównie wydane na Androida. Gdy dana przeglądarka/system nie czyta emoji, zazwyczaj pojawi się mały kwadracik, a w niektórych sytuacjach mogą być także czarno-białe.
Faktem jest także, że na każdej przeglądarce czy systemie operacyjnym emoji wyglądają nieco inaczej. Są to jednak nieznaczne różnice głównie w odcieniach koloru czy delikatnie innym kształcie.
Czy WordPress i Prestashop wspierają emoji?
Jako że specjalizujemy się w platformach WooComerce i PrestaShop to chcemy przybliżyć, jak wygląda sytucja z dodawaniem i wsparciem emoji na tych platformach.
O ile WordPress nie ogranicza nas w dodawaniu nawet najnowszych emoji to o tyle PrestaShop ma z tym mały problem. Główny powód, dla którego PrestaShop w aktualnej wersji 1.7 nie obsługuje jeszcze emoji, jest brak obsługiwanego kodowania utf8mb4 w bazie danych MySql 5.0, z którą wersja 1.7.6 PresaShopu musi zachować kompatybilność. Dobrą wieścią jest jednak, że twórcy mają w planach zapewnienie pełnej obsługi emoji od wersji PrestaShop 1.7.7. Więcej na temat wątku przyczyn i planów obsługi piktogramów w meta tagach przez PrestaShop możecie przeczytać tutaj: https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/issues/11083
To jakie emoji obsługuje aktualnie PrestaShop w wersji 1.7.6?
PrestaShop w wersji 1.7.6 obsługuje emoji kodowane w UTF8, czyli tak zwane emoji wersji 1.1. Listę emoji wersji 1.1 znajdziecie tutaj – https://bankemoji.pl/wersja-emotikonow-1-0.
Miejmy jednak nadzieję, że twórcy platformy PrestaShop dotrzymają słowa i wprowadzą niedługo obsługę wszystkich emoji.
Pamiętajcie! Stosujcie emoji z rozwagą i tematycznie. Google i użytkownicy nie lubią nieładu i bałaganu 🤯. Powodzenia 🤝